7 stycznia rusza dwunasta odsłona projektu Szkolna Ekspedycja. Jedenastka uczniów pilchowickiego gimnazjum oraz jedna uczennica Zespołu Szkół im. I.J. Paderewskiego w Knurowie z kierunku: turystyka, wyrusza na ekspedycję do Chin.
Nasz Skład:
I klasa turystyczna w Pilchowicach: Kacper Imiołek (I ekspedycja),
II klasa turystyczna w Pilchowicach: Monika Kruczyńska (I ekspedycja), Oliwia Wladarz (II ekspedycja), Maja Poszwa (II ekspedycja), Aleksandra Malanowska (III ekspedycja),
III klasa turystyczna w Pilchowicach: Karolina Markiewicz (I ekspedycja), Marcin Markiewicz (II ekspedycja), Łukasz Wilk (II ekspedycja), Marta Garcorz (III ekspedycja)
III klasa w Pilchowicach: Magdalena Hrynyszyn (V ekspedycja), Bartłomiej Kurtycz (II ekspedycja).
I klasa turystyczna w Knurowie: Annika Geitz (I ekspedycja).
Opiekunem po raz piąty jest pan Krzysztof Krztoń a kierownikiem wyprawy jest Adam Ziaja.
Młodzieżowym kierownikiem wyprawy po raz pierwszy będzie mężczyzna – Marcin Markiewicz.
Odprawa przed ekspedycją tradycyjnie już odbyła się w pilchowickim Zespole Szkół 4 stycznia o godzinie 17:00. Podczas spotkania został przedstawiony zarys wyprawy, ogłoszony został główny cel, rodzice podpisali stosowne dokumenty a młodzież zaprezentowała się w ekspedycyjnej odzieży. Zostali także przedstawieni organizatorzy oraz partnerzy projektu:
Już po raz trzeci wśród organizatorów mamy dwie szkoły! Zespołu Szkół w Pilchowicach i Zespół Szkół im. I.J. Paderewskiego w Knurowie! a to dzięki porozumieniu podpisanemu w 2015 roku pomiędzy dyrektorami obu placówek w zakresie propagowania turystyki wśród młodzieży powiatu gliwickiego!
Patronat honorowy objęła Gmina Pilchowice i Starostwo Powiatowe w Gliwicach.
Wśród Partnerów projektu mamy 7 firm, od których otrzymaliśmy wsparcie techniczne i finansowe. Dzięki ich zaangażowaniu mamy odzież wyprawową, magnesy z logiem wyprawy, smsy bez limitu i bilety na lotnisko w Warszawie!
Są marki regularnie wspierające nasz projekt:
Firma SMS API, Firma ED-CERT Klimatyzacja i Wentylacja,, Warsztat Koszulkowy i Agencja Reklamowa Etylina,
oraz nowe firmy:
Test Pol, Apteka ŚW. Anny i ARS 4 Progress.
Patronat medialny nad ekspedycją objęli:
Nowiny Gliwickie, Przegląd Lokalny, Wiadomości Powiatu Gliwickiego, Infogliwice.pl, Iknurow,pl, Radio 90 fm i Telewizja TVT z Rybnika.
Plan na pierwsze dni:
Pierwszy etap podróży pokonamy z rodzicami młodych podróżników, przejeżdżając samochodami do Katowic na dworzec kolejowy, w sobotę 7 stycznia w godzinach wczesno porannych. Dalej już sami pociągiem o 04:31 udamy się do Warszawy. W stolicy meldujemy się około godziny 07:05, dalej autobusem jedziemy na lotnisko, gdzie mamy lot do Amsterdamu, 12:45. Po około 2,5 h przerwie od przylotu o godzinie 17:55 wylatujemy z Pekinu. W stolicy Chin meldujemy się 8 stycznia o godzinie 09:55. Szczegółowy plan wyjazdu ustali nam życie!
Lot powrotny mamy z Pekinu do Amsterdamu 22 stycznia o godzinie 11:55 (6h przerwy) i dalej o 21:20 do Warszawy. Po przylocie kierunek dworzec kolejowy, gdzie o 05:50 dnia następnego pociągiem udajemy się do Katowic i dalej Kolejami Śląskimi w stronę domu. W Gliwicach powinniśmy się zameldować 23 stycznia około 09:12.
Główny cel wyprawy:
Mity czy Fakty? - tym razem naszym zadaniem będzie sprawdzić jak największą ilość informacji o Chinach i ocenić czy są to mity czy fakty. Wszystko będzie zarejestrowane w formie filmu.
Przygody pilchowickich i knurowskich uczniów można śledzić na www.fb.com/ekspedycja – na bieżąco będą wysyłane zdjęcia i publikowane relacje.
Zdjęcia, filmy z ekspedycji i dodatkowe informacje są na www.fb.com/ekspedycja
„Szkolna Ekspedycja” to projekt edukacyjny, który został zapoczątkowany w Zespole Szkół w Pilchowicach w 2011 r.. Założeniem projektu jest promowanie wśród młodzieży turystyki backpackingowej – plecakowej, uczącej uczniów życia, zaradności i samodzielności. Wszystkie wyprawy są planowane i organizowane przez członków ekspedycji. Członkowie ekspedycji nastawieni są na poznawanie i chłonięcie zwiedzanych krajów bez wytchnienia – wakacje wypoczynkowe pozostawiają sobie na dorosłe życie. Dotychczas w ramach projektu zostało zorganizowanych jedenaście ekspedycje: Maroko, Norwegia, Gruzja, Sri Lanka, Armenia, Sahara Zachodnia, Indie, Turcja, Tajlandia, Indonezja i Kambodża. Taka forma turystyki pozwala poznać ludzi, kulturę i zwyczaje zwiedzanego kraju od podszewki. Podczas organizacji ekspedycji uczniowie zdobywają doświadczenie w wielu dziedzinach życia. Uczestniczą w zajęciach z marketingu w agencji reklamowej, prowadzą wykłady podróżnicze przed licznymi grupami słuchaczy, udzielają wywiadów w radiu i przed kamerą, są gośćmi programów radiowych, publikują autorskie teksty w lokalnej prasie, prezentują swoje prace na wystawach fotograficznych, szlifują języki obce oraz uczą się dysponowania małym budżetem podczas życia codziennego. Promują w świecie swój region i kraj.