Sprawy organizacyjne
Kierownik
Wiesław Nowakowski
tel. 32 722 79 05
Pracownicy
Tomasz Bajon, Arkadiusz Świrski, Irena Pawliczek, Małgorzata Piskorek, Angelika Podgórska, Joanna Kruczyńska, Michalina Malarz
Kontakt
Sekretariat 32 235-65-21
Zakres działania
I. Z zakresu spraw organizacyjnych
1. Prowadzenie centralnych rejestrów:
a. zarządzeń Wójta,
b. zarządzeń kierownika Urzędu,
c. skarg i wniosków,
d instytucji kultury na terenie gminy,
e. informacji publicznej,
2. Obsługa sekretariatu Urzędu,
3. Prowadzenie biblioteki Urzędu,
4. Obsługa systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
5. Prowadzenie rejestru ogłoszeń i obwieszczeń umieszczanych na tablicy ogłoszeń Urzędu,
6. Organizacja załatwiania skarg i wniosków, nadzór i koordynacja nad prawidłowym
i terminowym załatwianiem skarg i wniosków,
7. Przygotowywanie sprawozdań z działalności Wójta i z wykonania uchwał na sesję Rady Gminy,
8. Opracowywanie i prowadzenie polityki promocyjnej Gminy,
9. Przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych Gminy,
10. Udział w targach, ekspozycjach itp. imprezach promujących Gminę,
11. Przygotowywanie i organizacja wyborów oraz referendów,
12. Prowadzenie spraw związanych ze współpracą Gminy z zagranicą,
13. Promocja zdrowia,
14. Prowadzenie spraw związanych z działalnością kulturalną oraz działalnością ośrodka pomocy
społecznej.
II. Z zakresu spraw administracyjnych
1. Prowadzenie archiwum zakładowego,
2. Planowanie i organizacja zaopatrzenia materiałowego,
3. Nadzór nad utrzymaniem czystości i estetyki Urzędu,
4. Zabezpieczenie mienia Urzędu,
5. Prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem przeciw pożarowym,
6. Prowadzenie spraw dot. łączności telefonicznej stacjonarnej i komórkowej,
7. Zamawianie tablic urzędowych, informacyjnych, pieczęci urzędowych oraz pieczątek,
8. Administrowanie budynkiem Urzędu za wyjątkiem spraw związanych ze stanem technicznym,
remontami i przeglądami technicznymi
III. Z zakresu spraw obywatelskich
1. Zadania związane z wyborami do organów przedstawicielskich,
2. Zadania związane z przeprowadzanymi referendami,
IV. Z zakresu zarządzania kryzysowego
1. Planowanie i prognozowanie działań w wypadku wystąpienia zagrożeń na terenie Gminy,
2. Zapobieganie i reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych i kryzysowych,
3. Przygotowanie zarządzeń, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń
i treningów,
4. Planowanie i organizowanie systemów ostrzegania ludności,
5. Organizowanie łączności alarmowej,
6. Współdziałanie z jednostkami OSP, PSP oraz Policją,
7. Planowanie zabezpieczenia gminy przed powodzią oraz analizowanie zagrożenia,
8. Prowadzenie magazynu przeciwpowodziowego,
9. Współpraca w zakresie spraw obronnych, ochrony ludności i zarządzania kryzysowego z organami
administracji rządowej i pozarządowej.
V. Z zakresu spraw obrony cywilnej i ochrony ludności
1. Opracowywanie planu obrony cywilnej,
2. Opracowanie i uzgadnianie planów działania w/z obrony cywilnej,
3. Organizowanie formacji obronnych,
4. Organizowanie ewakuacji ludności,
5. Popularyzowanie obrony cywilnej oraz przeprowadzanie w tym zakresie szkoleń,
6. Opracowanie i przesłanie sprawozdań.
VI. Z zakresu spraw obronnych
1. Prowadzenie spraw związanych z planowaniem operacyjnym przygotowania Gminy do
funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny
2. Przygotowanie stanowiska kierowania Wójta w stałej siedzibie i w zapasowym miejscu pracy oraz
organizowanie stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
3. Przygotowanie publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa,
4. Nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych,
5. Planowanie i organizowanie szkoleń obronnych,
6. Przygotowywanie i organizowanie kontroli realizacji zadań obronnych,
7. Opracowywanie i przesyłanie sprawozdań, zestawień oraz informacji z zakresu spraw obronnych.
VII. Z zakresu komputeryzacji i Biuletynu Informacji Publicznej
1. Prowadzenie strony internetowej Urzędu,
2. Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
3. Administrowanie siecią komputerową i stanowiskami komputerowymi,
4. Ochrona systemów i sieci teleinformatycznych,
5. Prowadzenie spraw w zakresie informatycznego zabezpieczenia danych i podpisu elektronicznego,
6. Archiwizacja danych.